gamedevcenter bbs
Heinäkuu 26, 2017, 04:26:58 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tervemenoa pelinkehitykseen Hymyilee
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Neljäs (+n) ulottuvuus peleissä  (Luettu 1088 kertaa)
Skorpy
Stage
Aloittelija
****
Viestejä: 5


« : Helmikuu 03, 2015, 09:43:41 »

Heps, törmäsin tässä Youtubessa videoon, jossa puhuttiin (ja esiteltiin paria peliä), joissa oli otettu yksi ulottuvuus lisää peliin mukaan.
Tässä kyseinen video: https://www.youtube.com/watch?v=da5RoS4w5YU

Ajattelin tänne kirjotella, koska ainakin minun mielestä tämä on tosi mielenkiintonen aihe ja aattelin, että josko täällä jotain kiinnostais myös ja ois erilaisia ajatuksia jakaa.

Usein peleissä jos otetaan "ylimääräinen" ulottuvuus mukaan, niin se ulottuvuus on melkeimpä aina aika, joka nyt on jo nähty siis useaan otteeseen.
Tuossa videossa näytetyt pelit toivat ajan sijaan uuden ulottuvuuden, jossa liikkua (ei siinä etteikö ajassakin yleensä ole voitu).
Jälkimmäisessä pelissä uusi ulottuvuus vaikutti vain tavalta liikkua eri maailmojen välillä. Vaikutti kuitenkin tuovan peliin uudenlaista mekaniikkaa, jota en muista muualla vielä nähneeni.


Lisäksi varmaan kaikki pelit kuvataan Euklidisessa avaruudessa, mikä on ihan ymmärrettävää, mutta voisiko peleihin vielä tuoda epäeuklidisen geometrian paremmin mukaan? Taitaa tosin olla ihan eri aihe tämä jo.
tallennettu
Skorpy
Stage
Aloittelija
****
Viestejä: 5


« Vastaus #1 : Helmikuu 03, 2015, 09:57:41 »

Tässä vielä joku artikkeli tuosta samaisesta pelistä: http://www.wired.com/2014/11/4d-game/
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!