gamedevcenter bbs
Helmikuu 21, 2017, 11:20:03 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tervemenoa pelinkehitykseen Hymyilee
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Syysjamiraporttia  (Luettu 3736 kertaa)
blondis
Spanker
Ylläpitäjä
Aktiivinen keskustelija
*****
Viestejä: 264



« : Marraskuu 19, 2011, 12:07:56 »

Perjantai-iltana seitsemän maissa Kaijonharjun kirjaston henkilökunta lukitsi ovet takanaan lähtiessään viikonlopun viettoon. Kirjojen keskelle oli kuitenkin kätketty hieman yli 20 Stagen pelikehittäjää, jotka ryömivät esiin piiloistaan. Kello kahdeksan Stagen virallinen pallomaha ja pönöttäjä yhdessä puheenjohtajan ja tiedottajan kanssa kertoivat toisten Stagen pelikehitysjamien pelisäännöt.

Deadlineksi sovittiin sunnuntai kello 14, jolloin tässä langassa pitäisi olla jonkinlaisia esittelyjä tai ainakin linkit projekteista. Toivon mukaan tiimit ehtivät myös avautumaan luomisen tuskastaan.

Teemaksi oli arvottu yhteistyössä alan kokeneiden pelisuunnittelijoiden kanssa: "Kätketty". Teemaa täydentämään oli valittu kaksi achievementia: väkivallattomuus ja e-sports elementit.

Pelijamikäytäntöjen mukaisesti heti teeman paljastuksen jälkeen halukkaat suunnittelijat alkoivat työstää peli-ideoitaan. Ideoita työstettiin aluksi yksin ja halukkaat pompottelivat ideoitaan keskenään.
 




Ideoita syntyi yhteensä 13. Tämän jälkeen ideoista pidettiin lyhyet pitchit ja muut saivat esittää lisäkysymyksiä sen jälkeen kun kaikki ideat oli esitelty. Kello 22 suurin osa tiimeistä oli saatu kasaan kohtuullisella työllä ja pienellä ruoskan käytöllä.






Tiimejä muodostui lopulta 5kpl. Tiukka tarkempi suunnittelu jatkui ainakin puolille öin kunnes kaikki käärivät hihansa ja alkoivat keskittyä omiin rooleihinsa.



Jamien herkku on että paikalla voi yöpyä, työskennellä pienillä yöunilla, syödä roskaruokaa ja keksiä hassua ajanvietettä. Toisaalta voi myös nukkua ja syödä terveellisesti ja työskennellä tehokkaasti. Kukin omalla tyylillään, kunhan sunnuntaina on valmista.


« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2011, 01:36:26 kirjoittanut blondis » tallennettu

blondis
Spanker
Ylläpitäjä
Aktiivinen keskustelija
*****
Viestejä: 264



« Vastaus #1 : Marraskuu 19, 2011, 01:33:28 »

Tilat on muuten ainakin minusta ihan tosi hyvä jammailuun.

Kirjoja on tarjolla jos jaksaa hypistellä, tilaa riittää, keittiö/taukotila oli tosi toimivat. Pöytä ja tuoli puoli ei ole niin valtavan hyviä kaikkialla, mutta menettelee. Internetsku saisi tieten olla nopeampi ja panoulu aina hieman huolestuttaa. Hymyilee

Etenkin kun Nuorisota on siitä naapurista myös käytössä niin tuollahan viihtyisi pidempäänkin. Tosin vielä eka iltana ei edes tarvittu sen puolen tiloja. Ihmettelin jopa ettei niitä ikkunoihin ja oviin koputtelijoita naapurista ja nuorison toimesta ollut (ainakaan kello 01 mennessä).



« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2011, 01:38:53 kirjoittanut blondis » tallennettu

Kauko
Ylläpitäjä
Aloittelija
*****
Viestejä: 82



« Vastaus #2 : Marraskuu 19, 2011, 11:47:54 »

Sisäsiittoinen Lempeä ja ystävällinen "Bluetooth" tiimi raportoi!

Pelin idea: Yksi piilotettu bluetooth laite, pelaajilla omat bluetooth laitteet (kännyköitä todnäk). Pelaajien pitää saada tarpeeksi hyvä signaali etsittävästä laitteesta voittaakseen. Pelaaja näkee näytöltään arvion, kuinka lähellä laite on (kuinka vahva signaali on). Jujuna on, että pelaajille mitataan kiihtyvyyttä, ja tarkoituksena on pitää kiihtyvyys matalana. Kun kiihtyvyys nousee, vastaanotetun signaalin heikkous laskee (teknisesti signaalin heikkous ei laske, vaan siitä vähennetään pelin sisällä jotain). Myös kun pelaajan kiihtyvyys nousee tarpeeksi korkealle, pelaaja stunnaantuu hetkeksi ja hänellä menee hetki toipua ennen kuin voi taas vastaanottaa signaalia.


Perjantai:
Perjantai lähti meillä hyvin käyntiin. Meillä on tiimissä 3 koodaria ja 1 graafikko, ja saimme tehtävät hyvin jaoteltua koodarien kesken. Yksi sorkkii kiihtyvyysantureiden APIa, yksi bluetoothin APIa ja yksi vastaa GUI hommista. Tarkoitus olisi saada kiihtyvyysanturin ja bluetoothin koodit toimimaan testilaitteilla, jonka jälkeen voidaan alkaa toteuttamaan pelilogiikkaa. Tämän suhteen tehtävänjako on vielä auki. Ainakin itseni kohdalla voin sanoa haasteeksi C++:aa muistuttavan Qt:n. En nimittäin ole C++:aa koskaan aiemmin käyttänyt. Onneksi käyttöliittymäohjelmointiin tarkoitettu QML muistuttaa hieman javascriptiä, joka on tutumpi.

Graafiseksi ilmeeksi päätettiin perjantaina yksipyöräisellä ratsastava pingviini, joka haluaa löytää sirkukseen. Mielestämme ei ole mitenkään tarpeellista selittää, miksi pingviini haluaisi ratsastaa yksipyöräisellä, näin vain on. Tärkeintä on kuitenkin söpöys.

Lauantai:
16:30
Bluetooth ja kiihtyvyysanturi näyttävät tekevän meidän kanssa yhteistyötä. Testilaitteilla on jo juoksenneltu ympäri kirjastoa Hymyilee Jonkin verran grafiikkaakin ollaan saatu valmiiksi ja pingviini näyttää erittäin hyvältä daedaluksen kännykällä! Eiköhän tämä valmiiksi saada.
23:00
"Mitä hel-". Jamimainen koodi rankaisee, kun koitetaan laittaa pelilogiikkaa kuntoon ja parannella ominaisuuksia. Vaikeinta tällä hetkellä tuntuu tällä hetkellä olevan versionhallinnan käytö ja QT:n ymmärtäminen.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2011, 10:55:27 kirjoittanut Kauko » tallennettu
blondis
Spanker
Ylläpitäjä
Aktiivinen keskustelija
*****
Viestejä: 264



« Vastaus #3 : Marraskuu 19, 2011, 10:56:52 »

Lauantaipäivän sessio alkoi ensimmäisillä klo 8 ja suurimmalla osalla kello 10-11 tienoilla. Viimeisetkin saatiin paikalle yhden aikoihin. Toiselle päivälle saatiin kolme ihmistä lisää ja samalla kaksi uutta projektia.

Work in progress, mutta asiat etenee:

Nuclear Unicorn something (kaupunkeja ja kristalli):


Busy, Destroyer of freetime:




"Kummitustalo":



"Avaruuden rekkamiehet"



"Bluetooth-juttu"
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2011, 02:00:35 kirjoittanut blondis » tallennettu

blondis
Spanker
Ylläpitäjä
Aktiivinen keskustelija
*****
Viestejä: 264



« Vastaus #4 : Marraskuu 20, 2011, 04:05:39 »

Lauantaina (sunnuntaina varhain aamulla) kello 03:30 paikalla vielä about puolet jamittelijoista.
Kello 04:00 ainakin osa.
Kello 08:00 monen pitäisi olla paikalla.
Kello 10:00 moni on melkein paikalla.
Kello 12:00 AARGH KIIRE!
Kello 14:00 Submission time.
Kello 15:00 Clean up.
Kello 17:00 Vaara ohi, jatkakaa.

Tammikuussa 2012: Miksen minä tehnyt sitä postmortemia sillon kun oli kaikki mielessä ja nyt kiinnostaisi?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2011, 04:08:26 kirjoittanut blondis » tallennettu

Kaira-
Evolutionary Sleeper
Ylläpitäjä
Aloittelija
*****
Viestejä: 26



WWW
« Vastaus #5 : Marraskuu 21, 2011, 03:42:51 »

Tuli suollettua blagiin tekstiä, käykää lukemassa.
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!