gamedevcenter bbs
Heinäkuu 26, 2017, 04:31:29 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tervemenoa pelinkehitykseen Hymyilee
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Toukokuu 07, 2015, 03:35:42  
Aloittaja Jiggawatt - Uusin viesti kirjoittanut Jiggawatt
9.5. (lauantai) on jo jonkin aikaa sitten varmistunut toisen Workshopin päivämääräksi. Varaus on tällä kertaa kello 12:sta eteenpäin, joten pidennetty aika on huomioitu mainostuksessakin.

Tiedotussähköpostit on lähetetty ajoissa kaikille Stage-relevanteille listoille (ks. Wiki), ja julisteet roikkuvat jälleen yliopiston seinällä. Edelliset kävijät ovat yhä kiinnostuneita tulemisesta, ja odotettavissa onkin, että porukkaa näyttäytyy enemmän.

 2 
 : Toukokuu 06, 2015, 10:51:43  
Aloittaja blondis - Uusin viesti kirjoittanut blondis

Oli taannoin puhetta että voisko Stagelle antaa jameihin ideaa pelistä jonka tekevät. Olisi aika näppärää jos ne vois tehdä pelin, jota me voitas sitten pelata urbanlanit vs vectoramat, eli lanittajat vs lanittajat. Tässä vähän ajatuksia:
* Pelin tulisi vetää satoja pelaajia yhdelle palvelimelle. Vectoramaan tulee ~700 ja Urbanlaneille ~350 koneellista osallistujaa. Kaikkien ei tarvi sopia, mutta satoja kuitenkin että hyvä mähinä saadaan aikaan. Ja kaikki ei varmaan toki joinaakaan vaikka kuinka pyytäisi.
* Pelin tulisi olla pelattavissa verkon yli
* Pelissä kaksi kilpailevaa joukkuetta: Vectorama vs. Urbanlan
* Pelin tulisi olla valmis esim. lauantaina 6.6. klo 20, jonka jälkeen voisimme käynnistää massiivisen lanit versus lanit kisan pelissänne
* Pelin idea ja tekninen toteutus voi olla mitä vaan. Mitä älyvapaampi niin melkein sitä parempi. Peli voi olla ihan oma pelinsä jolla liitytään palvelimelle, tai esim. jokin webbipohjainen peli.
 
Serverikapaa saatavilla Vectojen puolesta kehitykseen ja itse peliä varten
 
Voisitko pitchata tätä sinne  Stagen suuntaan, ja kuulostella mitä tuumaavat... onko liian haastava/rajoittava teemaltaan tms?

 3 
 : Huhtikuu 10, 2015, 10:59:36  
Aloittaja Jiggawatt - Uusin viesti kirjoittanut Jiggawatt
Lainaus
< blondis> jotain rapsaa sitte Jwatt. ite en päässy paikalle vahtimaan ku meni myöhään töissä + muksu eikä autoa

Tapahtuma saatiin siis järjestettyä eilen suunnitellusti. Kuudelta alkoi jo valua porukkaa, ja viimeiset poistuivat aamuyhden maissa siivottuaan jälkensä. Järjestäjistä paikalla olin minä (koko ajan) ja DH- (parisen tuntia alussa, testauttamassa peliään).

Yhteensä ihmisiä kävi illan aikana 5. Paikalla oli koko tapahtuman ajan kaksi, jotka eivät olleet käyneet aiemmin Stagen tapahtumissa. Tämä oli minusta suurin saavutus ensimmäiselle workshopille - molemmat kehuivat ilmapiiriä ja sanoivat tulevansa uudestaan kavereita mukanaan. Eräs workshoppien pointti onkin juuri toiminnasta kiinnostuneiden värvääminen vähällä sijoituksella.

Paikan päällä ei ollut mainittavia ongelmia. Kahvi oli loppu, mutta sitäkin saatiin lainattua toiselta puolelta. Ihmiset pääsivät sisään soittamalla ovessa lukeneeseen puhelinnumerooni.

Ihmiset valittivat huonosta tiedotuksesta, mikä realisoitui alle kymmenenä kävijänä. Otan tästä toki täyden vastuun, en ollut tietoinen kaikista Stagen toimintaan relevanteista sähköpostilistoista, ja pääsiäislomalla en ajatellut tapahtuman mainostamista. Julisteet saatiin silti tapahtumaviikolla yliopiston seinälle (omasta tulostuskiintiöstä), ne korjaan pois viikonloppuna.

Post-mortemina tiivistäisin, että workshop toimi kävijöiden näkökulmasta juuri niin kuin pitikin. Paikalla olijat pääsivät testauttamaan pelejään ja ilmapiirin ansiosta oli kova tekemisen meininki pelinkehityksen kanssa. Jatkoksi mietittiin 9.5., jolloin on täysin realistista odottaa kävijämäärän tuplaantuvan paremmalla tiedotuksella sekä aiempien kävijöiden puskaradiolla. Ensimmäinen kerta oli vielä vähän totuttelua, ja toivottavasti siitä ei vedetä hätäisiä johtopäätöksiä.

 4 
 : Helmikuu 15, 2015, 11:38:33  
Aloittaja Jiggawatt - Uusin viesti kirjoittanut Jiggawatt
Eli minä hoidan tuon tiedotuspuolen julisteineen. Tiloiksi aateltiin Business Kitcheniä tuohon huhtikuun alkuun, sillain että läpi illan voi porukkaa vapaasti tulla paikalle ja pois. Hirveästi muuta ikävää järjestelyä tähän ei tarvita, riittää kunhan on joku paikalla valvomassa että ihmiset käyttäytyvät järkevästi ja paikat pysyvät siistinä. Stagen hallituksen hyväksyntää odotellessa.

Toimitaan heti alkuun sillä oletuksella, että tästä tulisi vähintään kuukausittainen perinne, jota voidaan iteroida ja kasvattaa. Oli jopa ehdotus, että myöhemmin voitaisiin ehkä panostaa puhujiin ja muuhun workshoppien yhteydessä järjestettävään toimintaan.

 5 
 : Helmikuu 15, 2015, 08:25:27  
Aloittaja Jiggawatt - Uusin viesti kirjoittanut blondis

Hyvä aloite. Tätä on aikanaan esim. tarlabin kanssa yhteistyönä kokeltu. Aika vois olla kokeilla uudelleen etenkin jos saadaan esim. BK tiloiksi.
Tätä voisi tietenkin kartoittaa hieman että kuinka moni osallistuisi ja ehkä Pertun polliin voisi lisätä vaikka linkin siitä mistä on kyse.

Tarvitaan myös postereita kuten on ollut puhe eli joku tekemään soppelit A3 mainokset ja koska kyse olisi Stagen hommasta niin toridevaajat mukaan mainoksiin. Tarvitaan myös URL joko Fabo tai omille sivuille ja kontakti e-mail.

 6 
 : Helmikuu 15, 2015, 06:11:51  
Aloittaja Jiggawatt - Uusin viesti kirjoittanut Jiggawatt
Mainos tapahtumalle voisi olla jotain tämäntyylistä. Koska kuitenkin halutaan saada mukaan myös uusia naamoja, mailien lisäksi olisi myös siistiä kiinnittää julisteita vaikkapa yliopistolle.

Lainaus
Game Workshop

Join us at $place on $date, and let's get that game project of yours rolling again!

This is not a game jam, there's no time constraints or rules getting in the way. Just come work on your current game project in good company! It doesn't matter what stage of development you're in, everyone's welcome to give and get support.

If you don't have anything under work currently, you're welcome to assist others with your graphics, audio, code & playtesting talent. Or just come in for a behind-the-scenes look at what developers in Oulu are working on - you might even find new gamedev opportunities with like-minded people!

Hosted by the Oulu game development crew Stage ry.

 7 
 : Helmikuu 15, 2015, 05:50:59  
Aloittaja Jiggawatt - Uusin viesti kirjoittanut Jiggawatt
Pitkän aikaa on ideoitu, että vois olla tällanen epämuodollinen tapahtuma, johon ihmiset tulevat työstämään omia projektejaan. Kyseessä ei ole jami, koska ei tartte aloittaa uutta projektia tai saada valmiiksi aikarajan puitteissa (mikä on monelle pelintekoa harrastavalle joskus hidaste).

Kyseessä yksinkertaisesti kaikille avoin kehitystila, jossa voi tavata eri osa-alueiden osaajia ja pelitestaajia. Stagen ei tartte järjestää tässä muuta kuin tilat, joihin ihmisiä väistämättä tulee paikalle tarjoamaan itse miljöön, koska tällaiselle on kysyntää.

Pitkän tähtäimen pointti on se, että vähitellen tää kasvaisi säännölliseksi hengailuksi, joissa voidaan seurata eri kehittäjien pelien etenemistä ja siinä sivussa poimia mukaan uusia Stage-aktiiveja. Mutta jostain pitää aloittaa ihan konkreettisesti, joten älkää vaivatko visioilla pieniä päitänne liikaa.

Ehdotan päivämääräksi 9.4., silloin ei kenelläkään ole mitään ja keretään valmistella mainostus jne.

 8 
 : Helmikuu 03, 2015, 09:57:41  
Aloittaja Skorpy - Uusin viesti kirjoittanut Skorpy
Tässä vielä joku artikkeli tuosta samaisesta pelistä: http://www.wired.com/2014/11/4d-game/

 9 
 : Helmikuu 03, 2015, 09:43:41  
Aloittaja Skorpy - Uusin viesti kirjoittanut Skorpy
Heps, törmäsin tässä Youtubessa videoon, jossa puhuttiin (ja esiteltiin paria peliä), joissa oli otettu yksi ulottuvuus lisää peliin mukaan.
Tässä kyseinen video: https://www.youtube.com/watch?v=da5RoS4w5YU

Ajattelin tänne kirjotella, koska ainakin minun mielestä tämä on tosi mielenkiintonen aihe ja aattelin, että josko täällä jotain kiinnostais myös ja ois erilaisia ajatuksia jakaa.

Usein peleissä jos otetaan "ylimääräinen" ulottuvuus mukaan, niin se ulottuvuus on melkeimpä aina aika, joka nyt on jo nähty siis useaan otteeseen.
Tuossa videossa näytetyt pelit toivat ajan sijaan uuden ulottuvuuden, jossa liikkua (ei siinä etteikö ajassakin yleensä ole voitu).
Jälkimmäisessä pelissä uusi ulottuvuus vaikutti vain tavalta liikkua eri maailmojen välillä. Vaikutti kuitenkin tuovan peliin uudenlaista mekaniikkaa, jota en muista muualla vielä nähneeni.


Lisäksi varmaan kaikki pelit kuvataan Euklidisessa avaruudessa, mikä on ihan ymmärrettävää, mutta voisiko peleihin vielä tuoda epäeuklidisen geometrian paremmin mukaan? Taitaa tosin olla ihan eri aihe tämä jo.

 10 
 : Tammikuu 30, 2015, 09:34:43  
Aloittaja blondis - Uusin viesti kirjoittanut enk

nyancat.gif:
+ Venue itself; probably the best one we've had, at least for this many people
+ Food and stuff; we owe this one to the local sponsorship I guess?
+ No end presentation; those things take too long
+ Pitching was well organized this time; something to draw on, and most importantly: PITCH TIMER, thank dog.
+ Mostly smooth jam experience
+ Doors open constantly, no need to phone anyone

grumpycat.png:
- The "write your name and interests here" paper felt pretty useless
- The introduction round was a huge waste of time
- THIS YEAR'S THEME; I mean it's not really Stage's fault but that shit was just useless
- Please check the keynotes for need of subtitles beforehand... I actually wanted to hear the part from Miniboss
- Venue location; a bit far-removed from civilization
- Failure to organize brainstorming tables; I think a lot of of game ideas we had would have benefited from more organized brainstorming. Let's try more organization and more time for discussion next time (we can skip something pointless like the introduction round).

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!